14 september 2011

Att vara en vän






Det var en person som visade mig en bok igår med titeln. Ta första steget.
Vill man få vänner, bli en vän så får jag ibland ta första steget att gå fram till någon annan. Det kan vara någon som är ensam eller någon du känner som kanske behöver en sann vän, som Carola sjunger om.
Ibland kan jag känna att jag bokar upp mig så fullt både med arbete och fritid att jag inte riktigt hinner med att vara en vän!
Det är ju helt knäppt.
Så vill jag inte att att det ska vara.
Jag vill finnas till för mina vänner!
Hur är det med dig?
Är du en sån som tar första steget? Eller sitter du o väntar på att andra ska göra det först?

En sann vän kan vara vem som helst. En farmor, granne, ett syskon, förälder, pojk/flickvän, vem som helst som bryr sig!
Man behöver inte heller 532 vänner som jag har på facebook.
Man är lyckligt lottad om man har 1, en sann vän som finns där när det behövs!

Jag vill utmana dig att ta första steget! Gör något för en vän utan att förvänta dig något tillbaka! VAR EN SANN VÄN som tar av din tid för någon annan.

Jag ska försöka det!
Kram

Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar