6 januari 2012

TID


Nu är det jättelång tid som har gått sedan jag skrev sist.
Det är som om tiden inte räckt till eller bara flugit iväg, som man säger.

Jag har funderat på det där med tid. Speciellt när jag har suttit ner och försökt att göra ett schema över mina 2 olika jobb jag har och fördela tiden så att det blir bra- Det är inte lätt.

Det är så mycket man ska få in i sin tid: fri-tid, sov-tid, familje-tid, egen-tid, Guds-tid, tränings-tid osv.
Tiden ska fyllas med mycket!
MEN man inte får glömma är att ALLA har lika mycket tid. 24 tim/dygn. Varken fler timmar eller färre. Om man nu inte b
or på Samoa där man tog bort en dag för att det inte ville vara sist i tidszonerna längre, fast dagarna blir ju inte längre för dem ändå!

Jag har ställt mig frågan nu efter nyår - VAD gör jag med min tid?
Jag är en spontan människa och tycker egentligen inte om att alltid planera saker utan gör ibland det jag känner för. Det är min personlighet.
Jag tycker mycket bättre om en impulsköpt restresa än en resa som är planerad länge i förväg.

Men man kan ju inte leva så eftersom man lever och jobbar med andra människor som försöker få till sin tid att räcka till i livet.

Men vad fyller vi vår tid med?
Vad fyller du den med?
Väljer du att göra saker som du trivs med, som gör att du kan växa som människa?
Väljer du att spendera tid med positiva människor som gör att du trivs och känner dig värdefull?

Så här innan skolan börjar eller jobbet sätter igång efter all ledighet så ta lite TID för att tänka igenom HUR du vill spendera din tid.
Vad vill du prioritera?
Vad är viktigt i ditt liv?

För att det ska funka så skriv in i din almanacka för att få till viktiga saker.
Skriv in lite fritid, familjetid, träningstid, ensamtid, tid med Gud, tid för.... det som du önskar fylla din tid med.

Jag tror att Gud som har skapat oss har gett oss tiden och hans önskan är att få tid med dig så att han kan visa dig sin kärlek, umgås med dig, lära dig saker& leda dig i livet.
Man spenderar tid med Gud genom att prata med honom(be) Läsa det han har skrivit i Bibeln, umgås med andra som känner Gud och genom att tänka på honom- Pröva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar