6 februari 2012

NK:s nya design – sov som en hemlös




I morse hörde jag på nyheterna att NK har en ny design på lakan- sov som en hemlös. Det är ett
lakanset som ser ut som ihoptejpade kartonger.
De kostar bara
700 kr - som hittat.
VAD ÄR DETTA?????
I Aftonbladet står det att överklassen skor sig på andras misär.
Nästa alla lakanset är utsålda och tanken är att skapa en medvetenhet att hjälpa de hemlösa.


Jag vet inte riktigt vad jag ska tänka. En god tanke som blir lite fel.
det bästa vore att köpa lakanen och GE till behövande eller att ge 700 kr till Stadsmissionen som hjälper de hemlösa.

Vad tanken än är och vad vi än tycker så hoppas jag att vi får upp ögonen för de som är i behov av hjälp.
Det är jättekallt nu och de hemlösa har det svårt.
Titta igenom din garderob och lämna in kläder till Stadsmissionen eller någon annan organisation som finns där du bor. Fråga dem HUR du kan hjälpa.

I julas träffade jag och min kompis en tjej som jobbade på stadsmissionen i Göteborg. Hennes passion var att hjälpa tonåringar för de räknas inte som hemlösa när de är under 18 år, för de är alltid skrivna hos sina föräldrar. MEN många tonåringar KAN inte bo hemma för där finns ingen trygghet utan misär, droger, alkohol och misshandel.
De tonåringarna "hänger" i Nordstan och mår inte alls bra. Hon arbetade med dessa och hjälper dem!
En sådan inspirerande tjej.

Så det finns människor som jobbar med hemlösa. Hör vad du kan göra för att hjälpa.

Ha en bra vecka!
Anna


1 kommentar:

  1. Usch vad hemskt med såna lakan! en god tanke som blev väldigt fel ja... man blir inspirerad av dej anna, att hjälpa!

    SvaraRadera