2 maj 2010

Var rädd om dina vänner!


Har du tänkt på vad viktigt det är att ha vänner!
Jag har 442 st vänner på Facebook,
men de flesta är bara folk jag känner från förr eller som jag stött på någonstans.
Det blir ett fåtal kvar som jag kan kalla nära vänner.
De som jag kan vara mig själv inför och som tycker om mig för den jag är, med alla fel och konstigheter jag har för mig!


Det finns en liten gullig serie på tv som heter 7th heaven.
Riktigt gullig, typiskt "amerikansk" och tänkvärda tankar. (tycker i alla fall jag)
Alla män i familjen har en gravering i sin vigselring med följande ord:

"Du och jag tar fram den bästa sidan i varandra"


Så tänker jag mig äkta, sanna vänner.
De som tar fram det allra bästa i mig och tvärtom.
De"vänner" man har som gör att man väljer fel saker i livet och
som man inte kan säga nej till är INTE de som får fram det bästa i dig.

Men han/hon som du känner dig bekväm vid eller som du kan vara dig själv
med- välj dem!
Och glöm inte att visa att du är tacksam för hans/hennes vänskap.
Det kan vara vem som helst. Granne, mormor, ett litet barn, din fru/man, pojkvän/flickvän, klasskompis. Ja vem som helst!

Det är INTE antalet vänner man har utan om man har 1 äkta vän.
Jag hoppas verkligen att du har det. Det kan ju faktiskt vara en i familjen.
Jag tror på en Gud som vill vara vår vän och som vill hjälpa oss att hitta vänner. Be honom om hjälp!

Passa på att visa dina vänner att de är viktiga för dig idag!
Skriv ett sms, ett mail, skicka ett kort, köp en glass eller bara tala om att han/hon är viktig för dig!

Jag är glad att ha dig som vän!

Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar